Signalizace mazání oleje za jízdy YP 250 – odstranění problému

Úvodem
Tento článek je věnován všem majitelům skútrů Yamaha Majesty YP 250 (MBK Skyliner), r.v. 2000-2004. Skútr po ujetí vzdálenosti 3.000 km od poslední výměny oleje (po výměně musí být resetováno tlačítko v palubní desce), se rozsvítí kontrolka v palubní desce. Tato kontrolka se rozsvítí červeně s piktogramem tzv. olejničky a trvalým rozsvícením signalizuje nutnou potřebu, abyste co nejdříve zastavili a provedli výměnu motorového oleje.

Problém
Můj „problém“ nastal při jízdě na dálnici, kdy jsme ve dvou jeli při rychlosti kolem 120 km/ hod a tato kontrolka se rozsvítila. Jelikož a protože je normální, že při vysokých a dlouho trvalých rychlostech nastává v motoru tření a tudíž úbytek motorového oleje, ihned jsem zastavil a zkontroloval jsem hladinu oleje na rysce. Hladina byla v pořádku a množství bylo ve stanoveném množství. Na místě jsem rovněž dle manuálu při zapnutí klíčku stiskl tlačítko v palubní desce pro resetování výměny oleje, ale nepomohlo to. Kontrolka svítila pořád dále. V servisním manuálu se píše, že při zapnutém klíčku, do otvoru v palubní desce strčíte tupý předmět – u mě opačná strana tuhy propisky nebo možno imbus a lehce na necelé 2 vteřiny zatlačíte – ovšem bez výsledku. Celý problém tkvěl v poškozené membráně u samotného tlačítka na palubní desce. Pro tuto servisní práci musíte demontovat přední masku, která drží na dvou šroubech, dále plexi sklo, horní štít přístrojové desky. Samotnou přístrojovou desku demontujeme tak, že u otevřete obě přihrádky (velkou a malou) a seshora přihrádek je vždy po dvou šroubech. Tyto šrouby odmontujete a ze stran, kde bylo zakotveno plexi sklo, je na každé straně jeden šroub. Celou přístrojovou desku demontujete poté dalšími šroubky a celé těleso vyndáte ven. Nyní demontuje ochranné plexi sklo přístrojovky a tělo nad ručičkami až na samotnou desku, kde jde tištěný spoj. Zde již uvidíte tlačítko pro resetování oleje. U mě byla gumová membrána posunuta (vyhnuta) mimo spoj a z tohoto důvodu jsem nemohl provést vynulování signalizace. Ihned, co jsem měl toto tlačítko v ruce, otočil jsem klíčkem (nestartovat!) a po vteřinovém stisknutí se signalizace zhasla. Tímto byl celý problém vyřešen. Chtěl bych dodat jen to, že nad každou „bejkárnou“ je něco schovaného a možná tento článek pomůže ostatním. Přikládám fotky. Mějte se hezky a vždy šťastně dojeďte na PoloMotorkách zpět domů!!!!
Lukáš H. (SantaLuck)