Variátor, válečky a přítlačný disk

Má Majdina je dovoz z Itálie a tedy tento díl o kterém píši je originál a cizozemec. Po nahlédnutí na cenu náhradního dílu uvedeného na Parts Depot u obrázku “spojka” pod číslem 4 kde byla cena kolem 1400,- Kč jsem se rozhodl pro následující.
 
O tento díl  se při jízdě otírají válečky. Jak si jistě řada z vás, co si to opravujete sami všimla, na tomto díle jsou potom takové jakoby vyleštěné plošky. Dnes jsem dělal pravidelnou údržbu a zjistil jsem, že buď se mi tam někudy dostal prach nebo jsem přehlédl při poslední kontrole nějaké svinstvo. Některé “vyleštěné” plošky měly v dolní části (jakoby směrem ven) vyloženě vydřené rýhy. Přitom válečky u těchto plošek byly celkem v dobrém stavu kupodivu s nepatrnými ploškami byly válečky u plošek které byly OK. Zajímavé, na webu jsem k tomu nic nenašel. Uvedené rýhy nebyly nijak zvlášť hluboké, ale nové valečky by to jistě brzo poznamenalo. Po zjištění ceny tohoto dílu č. 4 (viz obrázek) jsem po cca 4 hodinách ruční práce za použití tří brousků různé zrnitosti a následném rozleštění plošek filcovým kotoučem docílil perfektního výsledku. Z materiálu podle mikrometru ubyly necelé 0.04 mm. Zajímavé zjištění při přebrušování bylo, že válečky ačkoliv to tak nevypadá, v tomto díle “vyleští” plochu, která se zdá být rovná, ale je však ve tvaru jakési nepravidelné vlnovky v obvodu toho viditelného vyleštěného “obdélníku”. Kdo mne zná tak ví, že používám jen originální díly a nějaké “tunění” není mým zvykem. Výsledek – nové originální válečky, rozjezdy nad očekávání, zrychlení opravdu skvělé.
 
Autor: Rex